tisdag 18 januari 2011

Zbrush och meck i Knytt editorn idag. Blir så galet sugen på att göra ett full length 2D sidescrolling action/adventure game. Blir också galet sugen på att göra vilket spel som helst i pixelart. Jag menar, "vanlig" 2D och 3D är asnice, men pixelart. Det var ju egentligen där allt började. Minns det som om det var igår när Kalle visade RPG maker 2000 för mig när vi gick i 5an. Det var kul att leka runt med grafiken som fanns med från början ett tag, men sen blev det att man editerade någon karaktär lite smått. Sen lite mer. Sen gjorde man egna. Sen gjorde man alla grafik själv. Och nu sitter man här.
Så visst, älskar grafik i all form. Men hade jag att välja mellan tjäna asbra med pengar på en schysst spelstudio som grafiker, eller tjäna precis så det räcker på en mindre sådan bara genom att göra pixelgrafik.. Hade fan inte varit ett svårt val.



Karaktären, hemliga snigeln och vattnet är inte mina kreationer. Finns inget inbyggt sätt i editorn att ändra sprites på dessa, tyvärr. Men har sniffat fram hur man får in egna animationer som statiska objekt. Var beredd på fucking pixel blast off kommande 2 veckorna!

Imorgon ska jag över till Vilya och koka ihop hur leveln ska se ut. Så nu blire sova. Vi hörs, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar