torsdag 27 januari 2011

Ingen grafisk uppdatering idag heller. Men. Jag har en superanimation på gång. Har suttit med den sen igår, den är 54 frames än så länge och kommer nog bli fler. Den är inte till någon skoluppgift eller annat projekt, jag bara kör. Blir jag nöjd med den kan jag alltid ha den i min portfolio så det är time well spent none the less.

På tal om portfolios, kanske börjar bli dags att fundera över vad jag vill ha i min. Just nu är jag ju så mångsidig så det börjar bli löjligt. 2Dkoncept, 2Danimation, karaktärmodellering, 3Dmodellering, texturering och 3Danimation. Vi har även börjat leka med UDK (Unreal Development Kit) i båda kurserna vi läser just nu, så snart kan jag väl med den skiten också. För er som inte vet är det guld värt att kunna nån form av leveleditor, som UDK eller Valve Hammer, när det är dags att söka jobb på spelföretag sen. Vill man bli level designer är det stort plus (mer eller mindre ett måste).
Just det, pixelgrafik kan jag också. Det är ju 2Dgrafik/animation förvisso, men krävs ju ändå en del träning för att bemästra skiten.
Så, ja. Jag har mycket skit att välja på. Smartaste är nog att narrow it down a bit, vilket jag nog kommer göra. Känner att det lutar år animationshållet, men vi får se vad som händer. Fortfarande pepp på att bli bra på 3D, känner att det kommer gynna mig överlag även om jag inte väljer att bli master 3D sculptur.

Andra gympasset idag. Gick bra, även om mina armar fortfarande är rätt slitna sen första passet. Har testat på dom flesta maskiner nu och känner mig lite mer hemma. Har lagt upp något slags "träningsschema" också, även om det är mest känna efter och hitta rätt nu i början.
Also, träningstips kan ni köra upp i röven. Vem man än frågor och vart fan man än kollar på internet vet alla precis hur man ska lägga upp skiten och vilket sätt som är bäst. Synd bara att alla är helt olika. Så, testa sig fram känns som det vinnande konceptet.

Nu ska jag käka för 6e gången idag och kolla på film. Hej, rå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar