fredag 14 januari 2011

Hej.

Jävlar. Länge sen som fan den här skiten fick sig en vettig uppdatering. Tror det är dags.

Juste, jullovet. Bra somfan kan det sammanfattas. Blir fan bara jobbigare och jobbigare att åka tillbaka till ön efter man varit hemma. Inte pga jag känner mig omotiverad i skolan eller något sånt, absolut inte. Jag är snarare tvärtom mer motiverad än någonsin pga att alla ligger och grinar över "shit storms" och att GGA kanske inte blir av. Vem fan bryr sig? Pressa är allt som gäller, både i mot och medvind!
Hur som helst, nej. Men det är så jävla fint varje gång man kommer hem och får träffa Noffan, Karolin, bröder, alla jävla bra människor som finns där hemma. Bara hänga, äta ölkrov, kolla på horror movies, spela musik och dricka en jävla massa öl. Super är det. Menar ju inte på något plan att det är kasst här, fucking love everyone. Men hemma är ju alltid hemma liksom.

Menmen, slut på skitsnack. Lite redig uppdatering på pressfronten. Kan ju börja med att slänga upp lite skit från the final project vi hade i 3D-distanskursen jag läste. Vi skulle modellera och texturera ett hus. Både insidan och utsidan. Jag gjorde nån liten mysig stuga. Rätt kul uppgift ändå, jag gillar ju hus somfan. Men det blev lite trögt när man skulle göra insidan också, plus att man hade 2 andra massiva uppgifter som låg och hökade över en. I alla fall, skit:



Efter det har vi uppgiften jag suttit med dom senaste dagarna, the final assignment i 3Dkursen vi läser här på skolan. Jävligt omfattande uppgift, men också jävligt nyttig. Det var väl inte så att man satt och skrattade sig igenom hela skiten då zbrush, programmet vi använde oss av, inte är så jävla sammarbetsvilligt när man är nybörjare på det. Men till slut gick det väl hyffsat. Förutom att min normal map (en textur som simulerar hur ljus studsar på en yta kan man säga) typ spårade ur helt. Jag gjorde rätt, men den blev helt fel. Tror jag fått alla buggar som går att få när man håller på med projection och normal mapping, och jag kanske hittade en lösning på 25% av dom. Det blev allt annat än perfekt i slutet, men jag hoppas att det duger.



Vet, ser ut som en steampunk version av Gordon Freeman. Amazing, rite?

Har sovit totalt 7 timmar dom två senaste dygnen, pressat zbrush somfan. Blev klar med uppgiften för nån timme sen. Vad gör man då, helt jävla söndersliten och trött som en idiot? Jomen fan, man kör ju lite mer zbrush. Är så jävla pepp på att slänga ihop en ny modell nu direkt efteråt eftersom man lärt sig så jävla mycket och det var så mycket som gick fel för mig, speciellt med texturerna. Har börjat bygga en liten bas till nästa projekt, tror det kan bli riktigt fett!



Utöver det har jag också 2Duppgiften jag snackade om här om veckan kvar. Jag har inte skitmycket kvar att göra på den faktiskt, pressade mest den när jag var hemma. Så den blir förmodligen klar nu under helgen eftersom det inte verkar nalkas några festligheter.

Så, ja. Det var det. Lär bli mer frekventa uppdateringar nu när jag är back on track. 2D, hemliga zbrushprojektet, Overkill och skit från nya 3kursen vi ska börja med nästa vecka! Stay fuckin' tuned!

Säng, Psych season 3 och en jävla massa sov väntar. VI hörs, pusspåer bögjävlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar