torsdag 6 maj 2010

Project Awesome GGA edition - Day 21 + Starcraft Battle Report

FFFFFFF.

Spelade Starcraft 2 nyss. Första matchen, nice som fan. Zerg vs Terran, jag är zerg. Eftersom jag lirat en gång förut visste jag alla kortkommandon för att ta mig upp till roaches, så jag körde mass roach. Körde över honom totalt med min amazing macro.
Andra matchen. Zerg vs Zerg, jag börjar bra som fan. Kör 9pool och scoutar honom på första. Ser att han kör econ och mosar in med mina 6 zerglings. Knullar massa drones, han är tvungen att slänga ner 3 spine crawlers för att överleva. Hans ekonomi är fuckad med andra ord och jag har roaches på ingång. Då dör min jävla dator av överhettning. Niceprice jävla brunkdator. Ska fan beställa den där jävla kylplatta imorgon så jag kan pressa lagom till jag får nytt internet den 12:e.

Tycker förövrigt det är så jäävla bra att jag typ aldrig lirat starcraft förut, bortsett från nångång 98 när jag spelade igenom zergkampanjen. Allt jag kan om starcraft är genom dom fem miljoner proffsmatcher jag glott på och alla sc2livestreams jag sitter och lyssnar på när jag jobbar. Detta minskar chansen att jag kommer "lära mig fel" om/när jag börjar lira mera. Det kommer inte bli som när jag började med cs te x, när jag satt typ 2-3 år och lirade public. När man sen skulle börja lira klanmatcher och skit fick man ju lov att lära sig om typ allt man visste, vilket kanske tog lika långt tid igen innan jag började bli hyffsad.

Så vi får se, kanske blir en del starcraft i sommar, trots att jag inte är nån stor RTSnörd.

I alla fall, dagens skit. Vilya, creds, you know the drill.




Har även två halvfärdiga animationer på G. Vilya måste fixa lite med den ena och den andra är rätt maffig, orkade inte göra klart den idag. Sen blev det en del skisser också, givetvis.

Nu blir det att försöka sova trots the starcraft blunder. Ska pressa kontor imorgon och försöka hinna till systemet innan dess. Får se hur det går. Men nu, säng. HEJRÅÅÅÅLOLOLBRUNK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar