lördag 26 februari 2011

Vi fick vår slutuppgift till 3Dkursen här om dagen. Fick välja mellan 4 olika objekt vi skulle modellera, texturera och stoppa in i UDK. Valde att göra nån slags generator, har börjat modellera highpoly varianten av den och ska försöka bli klar med den så snabbt som möjligt så det kan bli GGA och Overkill för hela slanten.

På tal om Overkill, gjorde klart en modell så att Vilya har något att texturera medans jag jobbar med min generator.



Inget fancy, som med allt annat i Overkill är sakerna jävligt lowpoly. Den ligger på ca 1700 polys tror jag. Tanken är att vi ska kunna trycka in så jävla mycket skit på skärmen som möjligt så att spelet lever upp till sitt namn, därav försöker vi hålla allt så simpelt som möjligt. Så fort Vilya smäller på en redig textur på den kommer den dock se tio gånger bättre ut!

Funderade på att stanna uppe och streama UFC 127. B.J Penn vs Jon Fitch. Pepp som fan, B.J är min favoritfighter. Jon Fitch är galet bra han också, så det kommer bli bra skit av det hela!
Men, jag är nog för trött för att kunna njuta av skiten. Tankar hem skiten imorgon istället, folk brukar vara snabba som fan med att slänga upp skiten med bra kvalité. Så, nu blire sova. Hörs, hejrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar