måndag 25 oktober 2010

Ok, varit segt med updates på senaste. Anledningen har varit härj och en jävla massa Demon's Souls. Detta har blivit amplified av att Tove inte sovit hemma på typ, 4 dagar. Jag måste automatiskt sätta mig på soffan utan kläder såfort hon är borta. Jag menar, man måste ju passa på medans man kan.

I alla fall, Demon's Souls, jävlar. Jag brukar ha så svårt att gilla spel ett längre tag, eller att gilla dom överhuvudtaget. Men Demon's Souls är nog tamefan det bästa spelat jag någonsin lirat. Vilket är jävligt facinerande med tanke på hur det är designat. Det är som ett NESspel byggt med dagens teknik. Med andra ord, det är svinsvårt, otroligt oförlåtande, man får ingen som helst hjälp av tutorials eller något fast spelet har jävligt mycket depth to it.
Dör du måste du spela om hela banan, alla fiender är respawnade och du tappar alla dina souls (souls = pengar). Dör du innan du hunnit plockat upp dina souls på stället du tog på försvinner dom helt. Det bör också påpekas att vanliga fiender ofta kan döda dig med ett eller två slag.
Jag har säkert dött runt 200 gånger, MINST. Och jag är har inte ens kommit halvvägs genom spelet. Tappat alla mina souls flera gånger, suttit fast på bossar flera dagar i sträck.

När man bryter ner det så borde inte spelet vara roligt. Alls. Men ändå så är det det. Ett grymt jävla combatsystem, asbra känsla spelet igenom, mycket content, mycket customization och den asballa onlinedelen gör det värt. Och det faktum att du inte bara kan springa in och svinga och klara spelet på så sätt. Gör du ett misstag får du betala för det, till skillnad från dagens designfilosofi. Spelaren blir sällan straffad alls när dom dör då det oftast leder till att han/hon tappar intresset och slutar lira. Här blir du grymt straffad, men det tar aldrig bort något från spelglädjen. Du blir bara mer pepp på att lära dig och klara det nästa gång.

I alla fall, onlinedelen. Hela tiden när du lirar är du uppkopplad på nätet. Du lirar spelet själv, men kan se andra spelare springa runt som genomskinliga phantoms. Du kan lämna meddelanden för att hjälpa andra spelar, du kan hoppa in och hjälpa folk som sitter fast på olika ställen, bossar te x. Du kan till och med "invade" en annan spelares värld och spöa skiten ur honom. Jävligt innovativt, och jävligt bra.

Nej fyfan, jävligt bra spel. Vilket är rätt jobbigt då jag är sjukt hooked på det nu och pressandet suffers from it. Menmen, det löser sig.

Här är i alla fall lite press från här om dagen:



En 3dmodell av The Cauldron Wizard! Uppdaterar med texturer och kanske något mysig animation senare. Vi hörs, hare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar