söndag 18 april 2010

Project Awesome GGA edition - Day 3

Tja slan.
Har insett att jag inte riktigt berättat något om vårat nuvarande spelprojekt. So here goes!

Spelet, som går under namnet Gods of Steel, är i grund och botten ett beat ém up/hack n' slash alá Castlecrashers som spelas 2 vs 2. Varje lag börjar i varsin ände av en lång bana som är fylld med monster och annat mys. I mitten av banan finns en episk boss som varje lag ska ta sig så snabbt som möjligt till och spöa skiten ur. Det lag som har samlat ihop mest score, som man får genom att döda fiender/skada bossen, när bossen är död har vunnit.

Man kommer under spelets gång kunna använda power ups/skicka power downs på sina motståndare ungefär som i Enfo (custom map i wc3). Det kan vara allt ifrån att spawna massa monster som inte ger poäng på motståndarlagets sida, öka the damage ouput på sitt eget lag eller teleportera båda lagen till en arena för att spöa skiten ur varandra.

Det går inte att dö permanent i spelet. Dör man har man en kortare respawn time innan man får hoppa in och krossa igen. Det man förlorar på att dö är helt enkelt tid och förlorad tid leder till förlorad poäng.

Spelets estetik är en salig blandning av vikingar, rymd, cyber punk, laser och heavy metal. Jag vet, det är totally fuckin' awesome!

Ja, det är vårt spel i stora drag. Spelet kommer släppas 7:e Juni om jag inte minns helt galet, vilket är i samma veva som GGA (Gotland Game Awards). Det är med andra ord ungefär 7 veckor kvar, och vi jobbar på som fan.
På den grafiska sidan rullar det på. Jag har hand om alla animationer och sprites i spelet, tillsammans med Vilya. Vi har fått upp ett rätt gött arbetstempo och har som mål att bli klar med alla animationer till den 17:e Maj. Tror det är 70-80 st i runda slängor, och då har vi ändå fått lov att kasta bort två tredjedelar av all content vi hade planerat från början.

Menmen, hittils går allt bra som sagt. Här kommer dagens crap, creds till Vilya som vanligt.





Har även gjort en del skisser på nästa karaktär, men jag väntar tills vi fått klart lite riktiga animtioner innan jag slänger upp dom.

Nej, nu blir det en relativt tidig sänggång, så jag orkar upp att städa och jobba hela dagen imorgon. Final Fantasy 6 och nybäddad säng, here I goezzZ! HEJRRÅÅÅ!





Tack för frisyren Björne!

1 kommentar: