tisdag 6 april 2010

Project Awesome - Day 21-24

Ok. Fuck.
Lördag. Bröllop, no update obviously. The wedding was fuckin amazing förövrigt.
Söndag. Resa tillbaka till Gotland på tolvtimmar. På båten hem hittar jag fuckin Jiggley (aka Niggley aka Compact-Flash aka C-F aka Carl-Fredrik, polare från the island) så väl framme i Visby drar vi till Brooklyn, dricker sprit och ser på awesome movies med Malin till klockan 05.00. No update.
Måndag. Ledig. Jobbar med Gods of Steel. Mitt internet flippar ur totalt. Msn och utorrent funkar, men kan inte surfa på nätet. Ingen update.
Tisdag/idag. Jobbar med Gods of steel. Internet strular igen. Men nu verkar det funka. Så nu blire FUCKIN update, heeeelllyeeeah!

Ok. Här kommer en drös animationskisser till Gods of steel. Har tagit lite längre tid än vad det borde att göra dom dels för att jag animerar i photoshop vilket jag inte riktigt är hemma med, och dels för att det är kinda acurate human anatomy figures jag animerar. Anatomistudierna hjälper dock en massa känns det som, så det har gått hyffsat smärtfritt.

Tanken är att jag ska göra alla animationskisser så ska Vilya fylla i the outline, men vi får se om inte jag får rycka in och hjälpa till lite/tweaka animationer för att vi ska hinna med allt.

Postar först en bild på alla karaktärer som jag, Vilya och Jonathan har designat och som Vilya outlinat.



Och här är mina animationer på killen med gigantisk vätskebehållare och cyborg claw på ryggen:







Dom är jävligt snabba, jag vet. Men spelet kommer vara jävligt fast paced så det är the way it is. Anatomin är lite off här och var också, speciellt på the running animation. Men det är fixat i den färdiga versionen av den, so no harm done.
Kommer fortsätta spruta ur mig sånna här små skönheter och kommer återigen uppdatera dagligen nu när internet verkar sammarbeta. Menmen, nu blire sova så jag orkar upp på möte imorgon. GG slan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar