Brist på uppdateringar beror dels på att jag pressat klart det sista i 3Dkursen (äääntligeeeennnnn) men mest för att vi lägger allt krut på trashtalkbloggen. Det kommer uppdateras här också, men då blir det större updates med alla animationer för en karatkär åt gången typ.
Så vill egentligen bara påminna er om att klicka er in på vår blogg för frekventa uppdateringar med allt som har med oss och Overkill att göra. Vi är inte alls långt ifrån en spelbar prototyp, och även fast det är ett jävligt tidigt utkast på alla fronter ser det fan grymt ut!
trashtalkgames.blogspot.com
Lägg in den på favoriter och tipsa alla polare! Shit's gettin serious!
torsdag 24 mars 2011
tisdag 15 mars 2011
Pressat Overkill somfan senaste veckan. Utöver lite meck med en 3Duppgift som ska vara klar nästa vecka har det blivit mycket 3dmodellerande, riggande och animerande. Bra skit!
Här är 3dmodellen till the peasant, första fienden man kommer stöta på under spelet:

Vilya ska pressa textur till den nu i veckan, kommer bli amazing.
Utöver det så har vi slängt upp en Trashtalkblogg! Där uppdaterar vi med grafik vi gör, screenshots, filmer, vad vi jobbar med för tillfället och massa foton från när vi sitter och jobbar. Bara klicka in sig på www.trashtalkgames.blogspot.com och kika. Jag kommer såklart fortsätta uppdatera här, men för the die hard Trashtalk/Overkill-fan finns det mer att hämta på trashtalkbloggen. Vi uppdaterar rätt regelbundet så det är värt att hålla koll på skiten!
Nu ska jag sova. Imorgon ska jag till vårdcentralen och kika varför jag är trött jämt. Hare bra, hejråå!
Här är 3dmodellen till the peasant, första fienden man kommer stöta på under spelet:

Vilya ska pressa textur till den nu i veckan, kommer bli amazing.
Utöver det så har vi slängt upp en Trashtalkblogg! Där uppdaterar vi med grafik vi gör, screenshots, filmer, vad vi jobbar med för tillfället och massa foton från när vi sitter och jobbar. Bara klicka in sig på www.trashtalkgames.blogspot.com och kika. Jag kommer såklart fortsätta uppdatera här, men för the die hard Trashtalk/Overkill-fan finns det mer att hämta på trashtalkbloggen. Vi uppdaterar rätt regelbundet så det är värt att hålla koll på skiten!
Nu ska jag sova. Imorgon ska jag till vårdcentralen och kika varför jag är trött jämt. Hare bra, hejråå!
torsdag 10 mars 2011
Funderar lite på hur jag ska lägga upp min uppdateringar framöver. Vi har ju dragit igång med arbetet på riktigt nu som sagt, men det lär inte bli samma sak som förra året då jag uppdaterade varje dag med animationer. Nu när vi kör i 3D kommer det bli massa tekniska delar (främst riggning och skinning) som inte direkt går att visa upp, även fast det är det som tar längst tid av allt.
Sen vet jag inte om jag ska slänga upp varje enskild animation jag gör eller satsa på att slänga upp en liten reel för varje karaktär när jag har fått ihop ett par stycken. Är ju roligare att se alla karaktärer texturerade också, men det är inte mitt område. Så jag vet inte, jag får se hur jag gör. Förmodligen blir det mindre men fetare updates.
Kan även försöka skriva lite mer ingående om hur vi jobbar ifall nån är intresserade istället för den vanliga "LOL HÄR ÄR DAGENS ANIMATIONER LOL SOVA". Vi ska försöka fota mer under arbetet i år också, så lär slänga upp lite sånt också.
Men men, den som lever får se. Idag har jag brottats med riggar till gravediggern, knighten och the amazing chicken npc. Fortfarande lite strul med gravediggern, resten gick bra. Gjorde även en animation till kycklingen och sitter och slipar på en till the knight as we speak.
Tog även ett litet sidokliv idag när jag såg temat för Character of the Week borta på conceptart.org. För den outbildade så är Character of the Week, eller chow, ett återkommande veckoevent. Varje vecka slängs det upp ett tema för en karaktär som man ska koncepta fram. I slutet av veckan kan man rösta på alla bidrag och vinnaren får bestämma temat för kommande veckan.
Temat nu var Snowmancer. Jag planerar inte att posta min eller nått, tyckte bara det var ett ballt tema. Slänge ihop den här godingen på en 20-30 minuter:

Nu blir det sov och gym imorgon. Hare braaa, hej!
Sen vet jag inte om jag ska slänga upp varje enskild animation jag gör eller satsa på att slänga upp en liten reel för varje karaktär när jag har fått ihop ett par stycken. Är ju roligare att se alla karaktärer texturerade också, men det är inte mitt område. Så jag vet inte, jag får se hur jag gör. Förmodligen blir det mindre men fetare updates.
Kan även försöka skriva lite mer ingående om hur vi jobbar ifall nån är intresserade istället för den vanliga "LOL HÄR ÄR DAGENS ANIMATIONER LOL SOVA". Vi ska försöka fota mer under arbetet i år också, så lär slänga upp lite sånt också.
Men men, den som lever får se. Idag har jag brottats med riggar till gravediggern, knighten och the amazing chicken npc. Fortfarande lite strul med gravediggern, resten gick bra. Gjorde även en animation till kycklingen och sitter och slipar på en till the knight as we speak.
Tog även ett litet sidokliv idag när jag såg temat för Character of the Week borta på conceptart.org. För den outbildade så är Character of the Week, eller chow, ett återkommande veckoevent. Varje vecka slängs det upp ett tema för en karaktär som man ska koncepta fram. I slutet av veckan kan man rösta på alla bidrag och vinnaren får bestämma temat för kommande veckan.
Temat nu var Snowmancer. Jag planerar inte att posta min eller nått, tyckte bara det var ett ballt tema. Slänge ihop den här godingen på en 20-30 minuter:

Nu blir det sov och gym imorgon. Hare braaa, hej!
tisdag 8 mars 2011
Ok, nu jävlar har vi kommit igång på riktigt med Overkill. Vi kommer sitta mån-onds från 10-17 och pressa i skolan, och mer ju närmare deadline vi kommer. Vi har även lyckats rekrytera en till grafiker till gruppen i form av Lina, Jerrys flickvän. Så med en extra 3dgrafiker med ombord har vi delat upp arbetet mycket bättre och allt känns jävligt bra.
Slänger upp lite skit jag gjort idag/igår. Har gjort massa annat små pill också, men det är saker jag inte kan vissa direkt. Typ fixat massa skit med äldre modeller och riggar och skit.


Kika in på trashtalkgames.com för ännu fler uppdateringar från bl a dom andra grafikerna och spelet i sig. Finns länkar till Vilyas blogg också där det finns lite bilder och annat mys från när vi sitter och jobbar. Check it oooout!
På tal om annat, vikten är fortfarande på väg uppåt. 71,5 senaste jag vägde mig, äter och pressar på som en idiot. Bra skit!
Nu, sova. Imorgon gym och press i skolan!
Slänger upp lite skit jag gjort idag/igår. Har gjort massa annat små pill också, men det är saker jag inte kan vissa direkt. Typ fixat massa skit med äldre modeller och riggar och skit.


Kika in på trashtalkgames.com för ännu fler uppdateringar från bl a dom andra grafikerna och spelet i sig. Finns länkar till Vilyas blogg också där det finns lite bilder och annat mys från när vi sitter och jobbar. Check it oooout!
På tal om annat, vikten är fortfarande på väg uppåt. 71,5 senaste jag vägde mig, äter och pressar på som en idiot. Bra skit!
Nu, sova. Imorgon gym och press i skolan!
söndag 27 februari 2011
Jävligt spännande dag.
Vår lägenhet har två ytterdörrar. En "vanlig" ytterdörr och en innerdörr, som finns där av någon anledning. Jag låser alltid bara ytterdörren, jag visste inte ens om vi hade en nyckel till innerdörren eller inte. Tills idag.
Drog och handlade runt fyra, kommer hem, låser upp ytterdörren och märker att innerdörren är låst (wtf?). Tänkte först att den bara fastnat lite eller nått, men skiten har låst sig på något jävla underligt sätt. Vakmästarn hade dragit hem för dagen, får ringa gotlandshem jour som skickar en mysig farbror som kommer och kikar lite och konstaterar att det inte går att få upp skiten. Han hämtar en snickare som först försöker dyrka upp låset men säger att låsmekanismen har spårat ur och enda alternativet är att bryta upp djävulskapet. Sagt och gjort. Kofot och massa snitsig teknik senare och dörren är öppen och låsfästet finns inte längre. Så, ja. Spännande dag.
Utöver det, pressat 3D uppgift och slängt ihop ett litet commission åt Jonas (gammal polare från högstadiet). Han ville ha en bild på en kille som knullar en brud, samtidigt som han spyr och har en öl i näven. Skulle används som tryck. Gjorde lite skisser igår, här är färdiga resultatet:

Rätt rushed då jag vill fokusera på skolarbete, men tyckte det blev helt ok!
Tänkte sova tidigt idag, men det gick åt helvete. Imorgon blir det gympress, pepp som fan. Så nu blire sova. Hejrå!
Vår lägenhet har två ytterdörrar. En "vanlig" ytterdörr och en innerdörr, som finns där av någon anledning. Jag låser alltid bara ytterdörren, jag visste inte ens om vi hade en nyckel till innerdörren eller inte. Tills idag.
Drog och handlade runt fyra, kommer hem, låser upp ytterdörren och märker att innerdörren är låst (wtf?). Tänkte först att den bara fastnat lite eller nått, men skiten har låst sig på något jävla underligt sätt. Vakmästarn hade dragit hem för dagen, får ringa gotlandshem jour som skickar en mysig farbror som kommer och kikar lite och konstaterar att det inte går att få upp skiten. Han hämtar en snickare som först försöker dyrka upp låset men säger att låsmekanismen har spårat ur och enda alternativet är att bryta upp djävulskapet. Sagt och gjort. Kofot och massa snitsig teknik senare och dörren är öppen och låsfästet finns inte längre. Så, ja. Spännande dag.
Utöver det, pressat 3D uppgift och slängt ihop ett litet commission åt Jonas (gammal polare från högstadiet). Han ville ha en bild på en kille som knullar en brud, samtidigt som han spyr och har en öl i näven. Skulle används som tryck. Gjorde lite skisser igår, här är färdiga resultatet:

Rätt rushed då jag vill fokusera på skolarbete, men tyckte det blev helt ok!
Tänkte sova tidigt idag, men det gick åt helvete. Imorgon blir det gympress, pepp som fan. Så nu blire sova. Hejrå!
lördag 26 februari 2011
Vi fick vår slutuppgift till 3Dkursen här om dagen. Fick välja mellan 4 olika objekt vi skulle modellera, texturera och stoppa in i UDK. Valde att göra nån slags generator, har börjat modellera highpoly varianten av den och ska försöka bli klar med den så snabbt som möjligt så det kan bli GGA och Overkill för hela slanten.
På tal om Overkill, gjorde klart en modell så att Vilya har något att texturera medans jag jobbar med min generator.

Inget fancy, som med allt annat i Overkill är sakerna jävligt lowpoly. Den ligger på ca 1700 polys tror jag. Tanken är att vi ska kunna trycka in så jävla mycket skit på skärmen som möjligt så att spelet lever upp till sitt namn, därav försöker vi hålla allt så simpelt som möjligt. Så fort Vilya smäller på en redig textur på den kommer den dock se tio gånger bättre ut!
Funderade på att stanna uppe och streama UFC 127. B.J Penn vs Jon Fitch. Pepp som fan, B.J är min favoritfighter. Jon Fitch är galet bra han också, så det kommer bli bra skit av det hela!
Men, jag är nog för trött för att kunna njuta av skiten. Tankar hem skiten imorgon istället, folk brukar vara snabba som fan med att slänga upp skiten med bra kvalité. Så, nu blire sova. Hörs, hejrå!
På tal om Overkill, gjorde klart en modell så att Vilya har något att texturera medans jag jobbar med min generator.

Inget fancy, som med allt annat i Overkill är sakerna jävligt lowpoly. Den ligger på ca 1700 polys tror jag. Tanken är att vi ska kunna trycka in så jävla mycket skit på skärmen som möjligt så att spelet lever upp till sitt namn, därav försöker vi hålla allt så simpelt som möjligt. Så fort Vilya smäller på en redig textur på den kommer den dock se tio gånger bättre ut!
Funderade på att stanna uppe och streama UFC 127. B.J Penn vs Jon Fitch. Pepp som fan, B.J är min favoritfighter. Jon Fitch är galet bra han också, så det kommer bli bra skit av det hela!
Men, jag är nog för trött för att kunna njuta av skiten. Tankar hem skiten imorgon istället, folk brukar vara snabba som fan med att slänga upp skiten med bra kvalité. Så, nu blire sova. Hörs, hejrå!
onsdag 23 februari 2011
Ok, lite uppdatering om vad som händer.
Först, kirrade en subscription på http://www.thegnomonworkshop.com/ ihop med Aydin (polare på ön). Är en sida frickin packed med videotutorials från folk inom diverse brancher, typ spelindustrin, cg animation/3d, film, etcetc. Finns hur mycket som helst, finns till och med tutorials för tatuerare. Det är alltså industristandard på allt, riktigt jävla bra skit med andra ord. Kostar 3000 spänn för ett års tillgång till allt, hittils har det varit värt som fan.
Blev tipsade av vår superlärare Leo om skiten och han om nån har koll. Så det känns fett, ett steg närmare att bli super amazing artist.
Har lite andra good news också.

Could it be... Over frickn' Kill!?
Jajamensan! Vi har egentligen 4 veckor kvar innan den officella kursen för vårt GGA-spel drar igång. Men vår lärare i level design har sagt åt oss som har en grupp och ett projekt på gång att arbeta med det istället för andra uppgifter. Så, även om det är jävligt lökigt gjort av honom så är det bra somfan. Blir det äntligen att komma igång med Overkill igen nu efter ett par månaders frånvaro. Var nog nångång före jul jag arbetade med det sist. Så nu jävlar!
Gymfronten. Jag väger nästan (69~) 70 kilo. Med andra ord har jag optimala vikten för om jag skulle vilja köra light weight i UFC! HELLYEAH!
Satsar på att ta mig upp till 75, sen får vi se vad som händer.
Men nuuuu, blire sova tror jag. 3Dlektion imorgon, bra skit. Vi hörs!
Först, kirrade en subscription på http://www.thegnomonworkshop.com/ ihop med Aydin (polare på ön). Är en sida frickin packed med videotutorials från folk inom diverse brancher, typ spelindustrin, cg animation/3d, film, etcetc. Finns hur mycket som helst, finns till och med tutorials för tatuerare. Det är alltså industristandard på allt, riktigt jävla bra skit med andra ord. Kostar 3000 spänn för ett års tillgång till allt, hittils har det varit värt som fan.
Blev tipsade av vår superlärare Leo om skiten och han om nån har koll. Så det känns fett, ett steg närmare att bli super amazing artist.
Har lite andra good news också.

Could it be... Over frickn' Kill!?
Jajamensan! Vi har egentligen 4 veckor kvar innan den officella kursen för vårt GGA-spel drar igång. Men vår lärare i level design har sagt åt oss som har en grupp och ett projekt på gång att arbeta med det istället för andra uppgifter. Så, även om det är jävligt lökigt gjort av honom så är det bra somfan. Blir det äntligen att komma igång med Overkill igen nu efter ett par månaders frånvaro. Var nog nångång före jul jag arbetade med det sist. Så nu jävlar!
Gymfronten. Jag väger nästan (69~) 70 kilo. Med andra ord har jag optimala vikten för om jag skulle vilja köra light weight i UFC! HELLYEAH!
Satsar på att ta mig upp till 75, sen får vi se vad som händer.
Men nuuuu, blire sova tror jag. 3Dlektion imorgon, bra skit. Vi hörs!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)