torsdag 10 mars 2011

Funderar lite på hur jag ska lägga upp min uppdateringar framöver. Vi har ju dragit igång med arbetet på riktigt nu som sagt, men det lär inte bli samma sak som förra året då jag uppdaterade varje dag med animationer. Nu när vi kör i 3D kommer det bli massa tekniska delar (främst riggning och skinning) som inte direkt går att visa upp, även fast det är det som tar längst tid av allt.
Sen vet jag inte om jag ska slänga upp varje enskild animation jag gör eller satsa på att slänga upp en liten reel för varje karaktär när jag har fått ihop ett par stycken. Är ju roligare att se alla karaktärer texturerade också, men det är inte mitt område. Så jag vet inte, jag får se hur jag gör. Förmodligen blir det mindre men fetare updates.
Kan även försöka skriva lite mer ingående om hur vi jobbar ifall nån är intresserade istället för den vanliga "LOL HÄR ÄR DAGENS ANIMATIONER LOL SOVA". Vi ska försöka fota mer under arbetet i år också, så lär slänga upp lite sånt också.

Men men, den som lever får se. Idag har jag brottats med riggar till gravediggern, knighten och the amazing chicken npc. Fortfarande lite strul med gravediggern, resten gick bra. Gjorde även en animation till kycklingen och sitter och slipar på en till the knight as we speak.

Tog även ett litet sidokliv idag när jag såg temat för Character of the Week borta på conceptart.org. För den outbildade så är Character of the Week, eller chow, ett återkommande veckoevent. Varje vecka slängs det upp ett tema för en karaktär som man ska koncepta fram. I slutet av veckan kan man rösta på alla bidrag och vinnaren får bestämma temat för kommande veckan.
Temat nu var Snowmancer. Jag planerar inte att posta min eller nått, tyckte bara det var ett ballt tema. Slänge ihop den här godingen på en 20-30 minuter:



Nu blir det sov och gym imorgon. Hare braaa, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar