onsdag 20 april 2011

Ok, been a while since a updated this thing. Main reason being I just don't have time to update with everything I do. Since I'm basically only doing animations, I would have to edit animation reels of every character I'm animating. Which takes a lot of time. Time I rather spend animating something else.
So what I'm gonna be doing is updating with gameplay videos from the game itself and just showing of the characters that way. It looks better, takes less time and you all get to see some sweet in game action from Overkill. Great!

So I'm gonna start things of with a short video made by Teddy, with him trying out our newest addition to the character rooster, the Berserker Knight. All the animations and character models are made by me. Textures are made by Vilya and Jonathan and Lina have done all the 3D modeling except the characters.



I will continue updating with videos as things get implanted in the game. Til next time!

tisdag 12 april 2011

Rebirth of the blog!

Ok, I'm gonna change things up a bit on my blog.

First of all, the design has had a small facelift, mainly for easier navigation. Also, I'm gonna be using english instead of swedish to not only limit my self to swedish readers.

The blog is gonna have a somewhat more serious tone (SOMEWHAT) as I'm gonna be using this blog to communicate my work on Overkill to teachers and (maybe) future publishers or employers. And of course anyone who's the tiniest bit interested in what I do.

So for any new readers, my name is Fred Ström, I'm the lead 2D/3D animator and character modeler of TrashTalk, a small group of game programmers and graphical artists trying to make more then decent games!
Besisde my passion for animation, I have experience in 3D modeling/sculpting and 2D illustration. I also have a softspot for pixelart and retro styled graphics.

At the moment, TrashTalk is working on Overkill. It's a 3D hack 'n Slash game set in a over the top, generic fantasy world were you play the super evil overlord who want's to destroy all that is good. Our game features super cute graphics, extreme amounts of violence and a free flowing combat system!

So yeah, that's about that. I'm gonna be updating here frequently with animations and character models I make for Overkill, and anything else related to the project.

Bye for now!

tisdag 5 april 2011

Fan vad jag mår gött nu alltså. Även fast jag inte borde. Har räknat lite på antalet animationer jag måste göra fram till GGC (http://www.gotlandgameconference.com) och landade på typ 160 stycken. Ungefär 3.5 om dagen ska jag göra. Det här är också bara the basic stuff, finns massa småanimationer som kanske inte är viktiga för spelets funktion, men som kommer vara skillnaden mellan "lol nice indiespel typ" och "fan harni gjort de här!? ser ju ut som värsta storproduktionen". Plus att jag måste modellera resten av alla karaktärer. Och rigga och skinna alla.
Så trots allt detta mår jag fan oförskämt jävla bra. Gick typ och garvade på vägen hem bara för jag tänkte på hur schysst allting är egentligen. Tror det är en kombo av att vi verkligen är i the zone med Overkill, är aspepp och det ser ut att bli så jävla bra, att jag hänger med TrashTalkgänget hela dagarna och garvar röven av mig och att man kan gå i bara tjocktröja klockan 20.00 utan att frysa röven av sig. Luktar gott gör det också.

För att inte göra inlägget helt menlöst postar jag den här fantastiska videon, som jag antar att ni alla redan sett (eftersom ni följer trashtalkbloggen såklart). Jag står för animationer och modellen, Vilya för texturen och Teddy för combosystemet och the commentary!

http://www.youtube.com/watch?v=joy0CSoEQNo&feature=player_embedded">

Utöver det var det inte så mycket. Tack för alla som visar intresse för Overkill och Trashtalk, det uppskattas somfan! Nu blire sova. Hej!