onsdag 24 november 2010

3D, 3D, 3D. Rätt komiskt hur jag hoppade på den här utbildning med ingen erfarenhet inom skiten och inga direkta mål på att fokusera på det heller. Nu är det 3D dagarna i ända och kör bara 2D om jag måste. Jag ser dock 3Dn bara som ett hantverk, något som jag kan tänka mig bli bra på och sitta och jobba med som vilket annat kneg som helst. 2Dn och illustrerandet är fortfarande det roligaste, men jag inser själv att det är rätt dödsdömt att få jobb inom det om man inte är en fucking painting god. Vilket jag givetvis skulle kunna bli om jag la ner massa tid på det, men jag venne. Känns på något plan dumt att göra något man tycker är kul till ett jobb som man i slutändan kommer tröttna på.


I alla fall, suttit i zbrush idag och gjort lite skolarbete- Om jag inte nämnt det förut så är zbrush ett 3dprogram där du skulpterar fram modellerna mer eller mindre. Som virtuell lera. Jävligt coolt och jävligt användbart program.


Lektion och tidig uppstigning imorgon. Lagom pepp. Nu, sova. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar