onsdag 22 september 2010

Tja fan!

Var ett tag sen alltså. Blev en del press och 3D där i början av sommaren, sen blev det lite för mycket öl och härj för att keep it up. Men nu jävlar, nu kör vi igen!

Orkar inte ha en super re-cap om vad som hänt den senaste tiden då jag tar för givet att dom flesta har koll, men ungefär så här: Sommar, öl, flytta ihop med Tove, hitta tillbaka till pressmentaliteten, pressa. Något sånt.

Så, Trashtalk har givetvis ett nytt awesome spelkoncept på gång som vi sitter och utvecklar för fulla muggar under våra supermöten vi har ett antal gånger i veckan. Spelet heter Overkill, och kommer bli episkt. Går mer in på detaljer hur det funkar när vi spikat allt.
Känner att vi har lite mer koll på hur vi ska gå till väga båda när det gäller utformandet av konceptet men också arbetsproccesen av att göra själva spelet den här gången. Visst, Gods of Steel var ett jävligt bra spel, men det hade kunnat blivit så sjukt mycket bättre. Men vi lärde oss sjuka mängder bra skit av att göra det, vilket vi som sagt tar med oss in till nästa projekt.

I alla fall, här kommer den första lasten konceptbilder för några potensiella karaktärer i spelet.





Jag kommer varva koncept med divers 3Dmodeller, då hela skiten kommer vara i 3D. Något som kommer bli sjukt spännande, kul och lärorikt men också lite läskigt samtidigt. Första gången jag verkligen ventures deep into the 3D jungle, men jag tror och hoppas det kommer gå vägen.

Kommer förövrigt satsa på att slänga upp åtminstonde ett koncept om dagen framöver, så bara att kika förbi med jämna mellanrum för en dos awesomeness!

Nu, sova. Nattnatt fags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar