Yo dawwwgs!
Ingen update idag faktiskt, då allt vi suttit och gjort är att optimerat och resizeat alla våra nuvarande sprites. När vi är klara med det, vilket vo borde bli imorgon, är det bara några få animationer kvar, sen är det klart. Fucking niiiice!
In other news, den stationära datorn vi använt till att testa spelet och som det var tänkt att vi skulle använda under GGA dog idag under mystiska omständigheter. Vi ska försöka trixa fram en ny tills imorgon, men vi får se hur det går.
Nu blir det sova, Millenium och press imorgon. Gonattloololobög!
måndag 31 maj 2010
söndag 30 maj 2010
Project Awesome GGA edition - Day 44-45
Craaauuuack!

Förutom den här animationen har även jag och VIlya fixat klart alla animationer till sista bossen. Han blir fet som fan.
La ju upp trailerjävlen här om dagen. Redan nu har vi uppdaterat spelet med några små features och fixes som gör det så jävla mycket bättre. Kommer fortsätta med det den här sista veckan och slutresultatet kommer förmodligen bli riktigt jävla bra. Vi sitter och speltestar och letar buggar för fullt nu, och våra awesome programmerare fixar till dom i samma takt som vi hittar dom typ. Super!
Nu blir det sova. Banken och fixa nytt bankkort imorgon och sen mer press. VI hööörrrs!

Förutom den här animationen har även jag och VIlya fixat klart alla animationer till sista bossen. Han blir fet som fan.
La ju upp trailerjävlen här om dagen. Redan nu har vi uppdaterat spelet med några små features och fixes som gör det så jävla mycket bättre. Kommer fortsätta med det den här sista veckan och slutresultatet kommer förmodligen bli riktigt jävla bra. Vi sitter och speltestar och letar buggar för fullt nu, och våra awesome programmerare fixar till dom i samma takt som vi hittar dom typ. Super!
Nu blir det sova. Banken och fixa nytt bankkort imorgon och sen mer press. VI hööörrrs!
fredag 28 maj 2010
Project Awesome GGA edition - Day 43
Cockfags.
Är en massa finjusteringar och mojs som måste göras nu sista veckan, som förmodligen kommer göra att spelet ser tusen gånger bättre ut än vad det redan gör. Och det ser ju rätt sweet ut redan nu liksom! Fuckin' niiiice!
Nu ska jag sova. Hejråbögar.
Är en massa finjusteringar och mojs som måste göras nu sista veckan, som förmodligen kommer göra att spelet ser tusen gånger bättre ut än vad det redan gör. Och det ser ju rätt sweet ut redan nu liksom! Fuckin' niiiice!
Nu ska jag sova. Hejråbögar.
torsdag 27 maj 2010
Project Awesome GGA edition - Day 42
Ok, craaack.
Suttit på kontoret sen 12:00, vi drog inte därifrån förens 01:00. Major fuckin' press. Vi blev klar med en hel del massa skit idag.

Förutom den här animationen har jag och Vilya pillat ihop tyo hälften av alla animationer till sista bossen (som jag inte kommer slänga upp här, vill ju inte spoila ;DDDD) och jag har mer eller mindre fixat klart våran teaser. Har även börjat på trailern, vi ska spela in lite fler klipp imorgon. Kommer bli awesome!
Spelet ser bara bättre och bättre ut för varje dag, Jonathan fixade med massa tiles och skit idag och det ser nice ut som fan. Pepppepppeeeeppp!
Blir att fortsätta pressa, men nu blir det faaanimig sova. Fyfan, gonatt rövar!
Suttit på kontoret sen 12:00, vi drog inte därifrån förens 01:00. Major fuckin' press. Vi blev klar med en hel del massa skit idag.

Förutom den här animationen har jag och Vilya pillat ihop tyo hälften av alla animationer till sista bossen (som jag inte kommer slänga upp här, vill ju inte spoila ;DDDD) och jag har mer eller mindre fixat klart våran teaser. Har även börjat på trailern, vi ska spela in lite fler klipp imorgon. Kommer bli awesome!
Spelet ser bara bättre och bättre ut för varje dag, Jonathan fixade med massa tiles och skit idag och det ser nice ut som fan. Pepppepppeeeeppp!
Blir att fortsätta pressa, men nu blir det faaanimig sova. Fyfan, gonatt rövar!
onsdag 26 maj 2010
Project Awesome GGA edition - Day 41
Crraaauucuk!


Fått göra om lite mer till samma karaktär. The projectile är inte klar obviosuly, men det blir nog niiiice.
Imorgon ska vi spela in trailern! Peeeepp! Slänger upp den här så fort jag klippt ihop den! Ska lägga mig relativt tidigt idag så vi kan dra in och pressa kontor längre! Goooonaaattt!


Fått göra om lite mer till samma karaktär. The projectile är inte klar obviosuly, men det blir nog niiiice.
Imorgon ska vi spela in trailern! Peeeepp! Slänger upp den här så fort jag klippt ihop den! Ska lägga mig relativt tidigt idag så vi kan dra in och pressa kontor längre! Goooonaaattt!
tisdag 25 maj 2010
Project Awesome GGA edition - Day 40
Craaack!
Fick lov att göra om idle animationen till den första karktären vi animerade pga den hade nån fuckad upplösning och att den var rätt kass jämfört med alla andra animationer.


Känns som att jag borde hunnit med mer idag, men det blev inte så. Har jobbat typ hela dagen med en mindre cspause med ntN. Var lite småkul, körde mot några random guys, 2on2. Anton fakenickade och jag hette eldblol. Efter att vi knullat dom X antal rundor så skrev en av dom "säger ntn er något?". ntn är Antons nick för er som inte fattar. Vi svarade "Ja" och dom fortsatte typ med "Ja, Eldboll och ntn, fyfan". We're fuckin' faaamous!
Men ja, dags att sova. Hörs imorgon, hejråååå!
Fick lov att göra om idle animationen till den första karktären vi animerade pga den hade nån fuckad upplösning och att den var rätt kass jämfört med alla andra animationer.


Känns som att jag borde hunnit med mer idag, men det blev inte så. Har jobbat typ hela dagen med en mindre cspause med ntN. Var lite småkul, körde mot några random guys, 2on2. Anton fakenickade och jag hette eldblol. Efter att vi knullat dom X antal rundor så skrev en av dom "säger ntn er något?". ntn är Antons nick för er som inte fattar. Vi svarade "Ja" och dom fortsatte typ med "Ja, Eldboll och ntn, fyfan". We're fuckin' faaamous!
Men ja, dags att sova. Hörs imorgon, hejråååå!
måndag 24 maj 2010
Project Awesome GGA edition - Day 39
Yo crackheads!
Kontorspress idag. Vi blev klara med allt vi prioriterat till trailern (i alla fall på den grafiska sidan) så det känns gött. Ingen tid att vila dock så det är bara fortsätta pressa. Dagens lass:



Lite mer Garm och lite statuseffekter. Blir ännu mer Garm framöver so stay fuckin tuuned!
Det är faktiskt inte alls mycket vi har kvar att göra nu, i alla fall på animationsfronten. Eller, det är en del, men man kan faktiskt se slutet på tunneln nu känns det som. Känns jävligt härligt. Ska bli så jävla awesome att se hur slutresultatet blir, can't wait!
Nu blir det sova och press imorgon! Hörs, hejrålolbögar!
Kontorspress idag. Vi blev klara med allt vi prioriterat till trailern (i alla fall på den grafiska sidan) så det känns gött. Ingen tid att vila dock så det är bara fortsätta pressa. Dagens lass:



Lite mer Garm och lite statuseffekter. Blir ännu mer Garm framöver so stay fuckin tuuned!
Det är faktiskt inte alls mycket vi har kvar att göra nu, i alla fall på animationsfronten. Eller, det är en del, men man kan faktiskt se slutet på tunneln nu känns det som. Känns jävligt härligt. Ska bli så jävla awesome att se hur slutresultatet blir, can't wait!
Nu blir det sova och press imorgon! Hörs, hejrålolbögar!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)